Friday, February 4, 2011

Smile with me...


Life can't always be a wonderland, right? There are ups and downs that we have to face in our daily lives. One day you're happy, the next day you might feel sad.But whatever it is, we should be optimistic in life and think of the wonderful moments we've experienced and the good things that the future holds. I got the inspiration to share this article when I was listening to the song by Charlie Chaplin. Enjoy the song..

Smile by Charlie Chaplin sung by Nat King Cole

♫ Smile - Charlie Chaplin - MyVideo


Smile though your heart is aching,
smile even though it´s breaking,
when there are clouds in the sky
You´ll get by
if you smile through your fear and sorrow,
smile and maybe tomorrow
you´ll see the sun comes shining through, for you.
Light up your face with gladness,
hide ev´ry trace of sadnes,
although a tear maybe ever so near.
That´s the time you must keep on trying,
Smile! What´s the use of crying?
You´ll find that life is still worth while
if you just smile!


Don't you just feel like smiling and laughing right now. I do..

I would like to share this article written by NursingSchools.net. I'm inspired after reading this article.Fun facts about smiling that you might never thought of..
  1. Forcing yourself to smile can boost your mood: Psychologists have found that even if you’re in bad mood, you can instantly lift your spirits by forcing yourself to smile.
  2. It boosts your immune system: Smiling really can improve your physical health, too. Your body is more relaxed when you smile, which contributes to good health and a stronger immune system.
  3. Smiles are contagious: It’s not just a saying: smiling really is contagious, scientists say. In a study conducted in Sweden, people had difficulty frowning when they looked at other subjects who were smiling, and their muscles twitched into smiles all on their own.
  4. Smiles Relieve Stress: Your body immediately releases endorphins when you smile, even when you force it. This sudden change in mood will help you feel better and release stress.
  5. It’s easier to smile than to frown: Scientists have discovered that your body has to work harder and use more muscles to frown than it does to smile.
  6. It’s a universal sign of happiness: While hand shakes, hugs, and bows all have varying meanings across cultures, smiling is known around the world and in all cultures as a sign of happiness and acceptance.
  7. We still smile at work: While we smile less at work than we do at home, 30% of subjects in a research study smiled five to 20 times a day, and 28% smiled over 20 times per day at the office.
  8. Smiles use from 5 to 53 facial muscles: Just smiling can require your body to use up to 53 muscles, but some smiles only use 5 muscle movements.
  9. Babies are born with the ability to smile: Babies learn a lot of behaviors and sounds from watching the people around them, but scientists believe that all babies are born with the ability, since even blind babies smile.
  10. Smiling helps you get promoted: Smiles make a person seem more attractive, sociable and confident, and people who smile more are more likely to get a promotion.
  11. Smiles are the most easily recognizable facial expression: People can recognize smiles from up to 300 feet away, making it the most easily recognizable facial expression.
  12. Women smile more than men: Generally, women smile more than men, but when they participate in similar work or social roles, they smile the same amount. This finding leads scientists to believe that gender roles are quite flexible. Boy babies, though, do smile less than girl babies, who also make more eye contact.
  13. Smiles are more attractive than makeup: A research study conducted by Orbit Complete discovered that 69% of people find women more attractive when they smile than when they are wearing makeup.
  14. There are 19 different types of smiles: UC-San Francisco researcher identified 19 types of smiles and put them into two categories: polite “social” smiles which engage fewer muscles, and sincere “felt” smiles that use more muscles on both sides of the face.
  15. Babies start smiling as newborns: Most doctors believe that real smiles occur when babies are awake at the age of four-to-six weeks, but babies start smiling in their sleep as soon as they’re born.
There are various types of smiles..You can even guess someone's thought from his or her smile..jom belajar bahasa senyuman..okay tu geeli...humma2..I'll use my old photos to describe some of the types of smiles..hee...Oh if you guys perasan, I selalu senyum mulut senget..dari kecik xle senyum betul..Howoe...

 1. Amused Smile - When you get too excited about something.

2. Candid Smile - 1, snap..oi x sempat nak pose la..yeah..candid pic slalu buat muka nampak tua

3. Cheered up Smile - Smile to make you feel better about yourself and the things around you..

4. Confident Smile - Ye bila dah jadi Tunku Abdul Rahman jr kena confident lebey ye.


5. Contented Smile - This smile comes from within..When you feel good about yourself.
Terasa nak nyanyi lagu Feeling Good by Michael Buble la plak.

6. Cute Smile - Bila terasa diri cute atau bajet2 chomeyl..

 
7. Glowing Smile - Bila pakai baju material shiny2 macam pengantin kena la smile macam pengantin jugak.

 
8. Happy camper Smile - When you're satisfied and happy about something.

9. Happy Smile - Smile like you're the happiest man alive..jangan over nampak cam orang geela sudey.

10. Hey you, look at me! Smile - Bila kita cam attention seeker..yeah been there done that.

11. How do I look? Smile - when you wanna ask someone for opinion

12. Hawt Smile - Bila kita bajet hawt  dengan pakai shades dan dressing over skit.

13. Howoe Smile - bila bersama Mr Howoe

14. I got punk'd! Smile - Bila kena punk'd and rasa nak tampar orang atau tampar diri sendiri..

15. I know it all Smile - did you know this..did you know that..

16. I'm in love Smile - When you're in love of course..senyum sorang2 tertibe...

17. I'm on the top of the world Smile 

18. I'm the boss Smile. Ye tahu x jadi kan..Nanti i jadi boss one day, i'll smile like one k.

 19. Inviting Smile - Bila nak jemput orang makan.

 
20. Lucky Smile - Lucky dapat buat ketupat..so senyum tanda syukur 

 21. Maloe..tapi mahu Smile - Bler bajet2 nak ke xnak nak ke xnak..masuk jerla..
22. Notty or cheeky Smile - When you're up to something.*evil laugh* kejap.

 
23. Nerdy Smile - Nerdy smile chomeyl sebab tunjuk semua gigi..
 
24. Pose and Smile - Smile yang sempat kita practice sebelum ambik gambar...

25. Proud Smile - You feel proud of your achievement? Smile!!
26. Satisfied Smile - when you're satisfied with the food you eat.

27. Sexy Smile - For this smile, you need to have certain angle..kena bend skit buat2 nak flirt..yeah

 
28. Shy Smile - Camera shy? You don't have to be..The camera loves you when you're confident!

29. Sweet Smile - X terasa nak cakap awww ke tengok gambar ni...hehe..

30. Tahan Smile - Macam tahan nak bersin la gak..adik-beradik dia.

31. Tua terover Smile - Bila muka tua macam I, kena control gelak..kalau nak gelak besar kena tutup muka guna dua2 tapak tangan..LOL..eh lupa tutup.


32. The sparkle in the eye Smile - Bila mata bersinar-sinar in the picture..As if like you're smiling with your eyes.

33. Thoughtful Smile - No eye contact sebab fikiran melayang jauh gi mana entah.

34. Uncertain Smile - Nak sweet smile ke nak control macho ke nak bajet chomeyl ke..SNAP, time's up!

35. Unconfident Smile - When you don't feel confident about youself..oh smile ni sila buang jauh2..

So what are you waiting for..Express yourself through the variety types of smile.. .Go out and smile to every single person you meet..You'll feel good about yourself..oh senyuman itu kan sedekah..It doesn't just give good vibes to you but also to the people around you..

A smile is a curve that sets everything straight.  ~Phyllis Diller

Tchüss und mach's gut!!!

74 comments:

Siti Wardah said...

senyuman itu sedekah . hahahha

Ijah EmoTemo said...

perghh , mesti payah jgk nk cari gmbr dgn caption sesuai ni :P

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

to siti:
yeap..senyum2 la selalu ye..

to ijah:
U have no idea what i've gone thru..hoh..ponat eden..

^cahaya_harapan91^ said...

smileee..peace no war..
senyum ..awet muda..

nazrul ashraff said...

haha..i like smile!

mcm2 jnis smile jmp kat sni..x thn sguh..haha

skY Hayyat said...

Like all the smiles! Tang lesung batu tu yang comel. haha

jackieKOH said...

baru update belog??..hehe

byk giler smile..haha

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

to cahaya_harapan91:
yeap..i kena banykan senyum baru muka x nampak tua sangat..hee

to nazrul:
Haha..Mari smile beramai2

to sky hayyat:
Thanx..maloe.

to jackie:
tu la..baru hari ni nak mula tulis balik blog..insyaallah more posts to come..

Paklung Tony said...

That was fun! ^_^

namasayasitipanggilfizzieponokay said...

woi banyak sangat muka ekau dalam post ini

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

to fizz:
Nampak macam someone is staring at u x..hehe..

to tony:
glad u had fun..

TunTeja said...

hahaha..banyak gilozzz senyum!!!

teringat pulak lagu senyum seindah suria :)

apa pn.senyumlah.sebab senyuman boleh buat orang lain tersenyum jugak.hehehe

p.s :bace post ni pun jadi senyum.KAH KAH KAH

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

to tun teja:
Hehe..banyak geela kan..

! Nurida Ardy said...

senyum - senyum ketika membaca...ah~

qiqi said...

so sweet:)hee~~
i can see pipi u kejap tembam kjap x, ngn rmbut u lg...haha

sully86 said...

Mr Poser!! how was exam?

milimilo said...

ade tak gambar nabil senyum nampak 2-2 lesung pipit?ke mmg lesung pipit tu ade sebelah je?heh. =)

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

to nurida:
good..that's the spirit..

to qiqi:
hehe..tu mix gambar2 dari dulu kala time muda2...hee

to sully86:
Don't wanna talk about it.nak smile je bleh..haha

to milimilo:
Memang ada satu je lesung pipit..orang kata tu lagi sexy..muahaha

Che Kay said...

hahaaha byk sungguh senyuman~ boleh kumpul2 buat video klip lagu elite manisnya senyumanmu. hihihhi

imah said...

kalo senyum tahan beyak ade tak ^^?

Edayu said...

There's a quote i read:

"Smile. Everyone you meet is carrying a heavy load."

::dAuZsHaNLeY:: said...

byk giler smile!
kreatif2..
keep smiling bro!

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

to che kay:
Haha..sungguh xle blah..

to imah:
Bahaya kalau ambik gambar time tengah melabur..kalau u cakap ada, ada la kan..hehe

to edayu:
yeah..hari ni nak senyum je memanjang.hee

achik ezam said...

this what we call camwhoring secara berhemah!

comel!

hahaha

my feberet smile is at no.12

mcm orlando bloom!

p.s:makan muffin oreo sambil senyum sure layannnnnn

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

to achik:
Haha..that's for sure..eceh..thanx..camwhoring kena berhemah gak kan..

abcd E fgtakperlulahakutaipsampaihurufz said...

suka gamba 31.
hehh .

cik bit said...

smile org baru abis exam mcm mna?
yg flying colors
n yg kelam kelabu x berkaler?
hahhahahhaa

Sheena Shahlina said...

nice one...
nabely, boleh x i nak share this post?

HaniHakim said...

cool! u hv 35 kind of smiles.notice how some ppl hv the same smile everytime they pose??hahahah :D

donad said...

make sense jugak bile u taruk captions kt each gmbar tuh.baru sedar ade banyaaaak gile jenis smile.hahahaha

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

To abcde:
Haha..dalam banyak2 saja nak suka 31 gak kan..muka tua terserlah..

To cik bit:
Hoho yang tu kena tunggu dan lihat..kalau dapat ok ada la gambar..kalau dpt teruk paham2 jerla kan..her

To sheena:
Sure2..sebarkan kat semua orang suruh dorunk senyum tiap2 hari..hehe

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

To hani:
Haha..i pon bukan semua smile keluar slalu..ada phase gak..tgk muka mana sesuai time tu..hehe

To donad:
Penting untuk baca caption tu kan..hee

Anonymous said...

^___________^

[gaya saya senyum, oke]

*pheww~ kesat peluh sbntar, jumpa blog ni hari ini[oke, lame me] n mmbaca smua post anda dlm masa satu hari*

nways,

tq for sharing ur stories.
study well, n graduate soon!

p/s: i am anonymous. me is so lazy.

caca said...

weyh! comell giler boleh tak semua senyuman nih! paling tak boleh blah dia punya caption :P

*sorry tetiba weyh* :)

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

To anonymous:
tapi gigih baca semua posts..wow for one day u've known so many things about me kan..hee

To caca:
Haha apa plak sorry.ok je..teruja u guys suka post ni

D'lla said...

hahhaaa..so..amacam..ester break?
well..not sure..hubby bz..yerla final year..maybe after that cuti2 yahoo..amsterdam kot

fyza said...

i'm smiling even kene kerja nih!tq nabil!;)

dO! said...

org selalu senyum bkn awek muda ka>>

apsal ckp gmbar tu mcm org tuweeee,.pelik

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

To d'lla:
Eh blum easter break lagi..skang ni winter break..wee...waiting at the airport for my mum and sis

To fyza:
Good..that's the spirit..

To do!
Haha..kalau gelak x over awet muda..kalau over yg jadi muka tua..

Cik kEChiks said...

anda buat senyum apa pun tetap menjadi! Harus bersyukur dengan kurniaan itu. Smile!

.:rizaL:. said...

senyum itu sekedah so..thanks alot haha

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

To cik kechiks:
Thanx..smile!!!

To rizal:
No problem..thanx to you too

BeYLa! said...

abang nabeyl! haha terigt org panggil kite pon nabeyl. btw, comeyl! haha. suke senyum laa abg nihh!

Anonymous said...

wahahaahhaaaaa cenyum tnpa henti tgk pic ini suma... cute pny entry...heeee~~~! :)

Paige a.k.a Hani said...

But, sometimes, mmg ade org yg sush senyum coz xreti + lenguh senyum lama2. But usually org mcm nie suka gelak.. Wateva it is, whether smiling or laughing can make people's life brighter..

~Miss_eiyDa ~ said...

comey...tang lesung pipit tu yg mahal ek...

Sara Hanny said...

comel la u nabil2.tersenyum2 baca..hahaha

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

To hani:
Gotta agree with u on that...smile makes the world a better place..

to miss eiyda:
Hehe thanx

To hany:
Hee good2 u tersenyum..

sueMUNCET said...

hahaha! gambar semua sama je dengan caption..hikhik..

Anonymous said...

nice entry :)

btw,i baru bce blog you.its really cool! :D

p/s: suka smile no 33..kui3 >_<

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

To sue:
Haha..mesti la..gigih I cari gambar dalam laptop..hee

To anonymous:
thanx..im happy u like the entry..keep on reading and comment.

*cimOt* said...

hey hey you..muke mcm aidid marcello laaa..kaum kerabat dia ka??


ur nice smile make me wanna smile from ear to ear...hihihihi

me and only me said...

wahhh..smile pn ader macam2 jenis eh?? nk try la satu2 like u did..hehe

sharina :) said...

wu..banyaknya jenis smile.
btw,manis senyuman anda hehe.

senyum2 selalu.. :)

yaya|azura said...

No. 51 smile tak sesuai dengan barangan yang sedang berada di depan mata. Howoe ... hahaha.. mr.howoe sangat kiut! Kim salam ye ngan mr.howoe. :))

yaya|azura said...

Alaaaa... smile No.31 la. Mana ada nomor 51. Adui. Semua ni aiskrim tu punye pasal la tuu....

crazy_labelle said...

mengikut pemerhatian i, actually nabil ade 2 jenis smile je iaitu yg nampak gigi n xnampak gigi... yg lain2 tu exaggerate je... haha... and your trademark of cos la muka angle 75% darjah, smile senget skit n nampak gigi....

masa i buat comparison smile2 u tetibe nmpak lesung pipit... baru perasan... haha... n tetibe rasa tergoda pla...

Bungakopi said...

aku tgok kau ni smile sejenis je. haha

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

to cimot:
Haha..xde pertalian darah la..owh thanx..ur comment makes me wanna do the same thing.

to me and only me:
Hehe..try2..maybe you'll find something to add on to the 35 smiles i did.

to sharina:
thanx..

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

to yayaazura:
haha..x sesuai ke..nak kena lagi teruja ek..owh nanti i kirim salam...dia ada kat rumah skang..hee

to crazy_labelle:
la baru perasan ke lesung pipit tu..howoe..agak la kan..ada dua je jenis smile..yang lain tu gedik tukar2 expressions...

to Bungakopi:
Trademark smile ke?

Hanis Zalikha said...

DAH AGAK MESTI RAMAI POMPUAN KOMEN

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

To Hanis:
Page aku nye statistik cakap female user more than 80%...haha..newonder kan...

Enriuel said...

nabil, i was smiling and laughing all the way i read this entry.
how come you can figure out those pics with specific smile? it must be damn hard! good job then.:)

Enriuel said...

nabil, i was amiling and laughing all the way i read this entry.
how come you can figure out those pics with specific smile? it must be damn hard! good job then.:)

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

To enriuel:
Haha..ada guideline sampai 17 types of smiles..yang lebey2 tu gedik cipta sendiri..tp pilih gambar mmg penat ar gak..

Intan Awanis Ammeran :D said...

rajin nya match kan pictures and captions !:) very creative post ~ like like !

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

thank you intan..glad u like the post

Atika Azumi said...
This comment has been removed by the author.
Nabil Aizat Abdul Rahman said...

to atika:
thank you..i'm flattered.hee

jameela armann said...

saya perempuan jadi saya juga kena komen..
eheh :P


one word...

HANDSOME!


sebab dah 21 kena panggil hensem..
takde comel2 dah..

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

to jameela:
thank you so much..haha..handsome ke..maloe ar plak

Anonymous said...

15 and 27..nice smile..

aishah said...

memang syuke sonyum ek? hehehe
chomeyl shangat lah tu :)

Anonymous said...

Hi semua pada nabeyl.blogspot.com . Apa yang Anda pikirkan tentang resep ayam?rncontoh:rnApel brendi ayam , dibuat dengan bagian dada ayam , apel brendi , krim , bawang , dan mentega , bersama dengan jamur .rn    4 dada ayam bagianrn  rn    garam dan mericarn    8 ons irisan jamurrn    2 sendok teh minyak zaitunrn    2 sendok teh mentegarn    1 / 3 cangkir apel brendi, seperti Apple Jack atau Calvadosrn    4 hijau bawang, cincangrn    1 / 2 cangkir krim dijahit atau krim kentalrn    1 sendok teh daun thyme segar atau daun thyme 1 / 4 sendok teh keringrn  rnpersiapan :rnRatakan ayam; tempat bagian dada ayam antara potongan bungkus plastik dan lembut pon sampai menipis dan seragam dalam ukuran . Taburi dengan garam dan merica. Dalam sebuah wajan besar minyak berat , zaitun panas dan mentega di atas api sedang . Tambahkan dada ayam . Masak selama sekitar 5 menit , sampai kecoklatan , kemudian hidupkan . Tambahkan jamur dan masak selama sekitar 5 menit lagi . Tambahkan bawang hijau dan brendi apel dan masak satu menit lagi, sampai ayam matang dan jamur lunak. Tambahkan krim dan thyme ; didihkan sampai mengental . Cicipi dan tambahkan garam dan merica jika dibutuhkan .rnApakah Anda lagi ide ? [url=http://freerecipesforchicken.info/]recipes for chicken[/url]